- Home
- FAQ
Pytania ogólne
W takim przypadku należy jak najszybciej zablokować kartę w aplikacji lub przez stronę wejherowskakarta.pl, ewentualnie zgłosić zaginięcie telefonicznie pod nr. telefonu +48 58 677 70 00, lub 58 677 70 55 a następnie złożyć wniosek o wyrobienie duplikatu. Można również zrezygnować z posiadania fizycznej wersji Karty i używać tylko aplikacji.
Wyrobienie duplikatu Wejherowskiej Karty Mieszkańca kosztuje 20 zł
Wyrobienie duplikatu Wejherowskiej Karty Mieszkańca kosztuje 20 zł
Tak, rodzic / opiekun może odebrać kartę swoich dzieci. W przypadku chęci odebrania karty innego, pełnoletniego członka rodziny będzie potrzebne pisemne upoważnienie.
Dokumentami potwierdzającymi uprawniania do posiadania Wejherowskiej Karty Mieszkańca są określone w § 2 ust.1 regulaminu:
- w przypadku osoby rozliczającej podatek PIT w Urzędzie Skarbowym w Wejherowie– kopia pierwszej strony PIT (w szczególności: PIT 37, PIT 38, PIT 36, PIT 28, PIT 36L, ZAP3 lub NIP 7) opatrzona prezentatą Urzędu Skarbowego w Wejherowie (pieczątką wpływu) lub z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru PIT (UPO) lub Urzędowym Potwierdzeniem Przedłożenia (UPP), z ostatniego rozliczonego roku podatkowego, lub inny dokument złożony do Urzędu Skarbowego lub wystawiony przez Urząd Skarbowy, z którego wynika, że jej miejscem zamieszkania jest miasto Wejherowo;
- w przypadku osoby korzystającej z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie – kopia pierwszej strony decyzji wydanej przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie przyznającej świadczenia rodzinne obowiązującej w terminie składania wniosku o Kartę lub zaświadczenie potwierdzające korzystanie ze świadczeń z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie jako mieszkaniec miasta Wejherowa w okresie obejmującym datę ubiegania się o Kartę;
- w przypadku osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy – kopia dokumentu określającego aktualny status na rynku pracy zawierającego adres zamieszkania, wystawionego w roku tożsamym z rokiem ubiegania się o Kartę;
- w przypadku emeryta bądź rencisty kopia dokumentów z których wynika, że jego miejscem zamieszkania jest miasto Wejherowo – tj. legitymacja emeryta/rencisty lub PIT 40A/PIT OP albo inny dokument otrzymany z Zakładu Usług Społecznych w Wejherowie;
- w przypadku pełnoletniego ucznia oraz studenta kopia aktualnej legitymacji szkolnej bądź studenckiej.
Tak. Możesz zdecydować czy chcesz używać tylko tradycyjnej Karty, tylko aplikacji czy zamiennie obydwu form
Plastikowa karta wymagana jest jednie w przypadku karty personalizowanej na którą nagrywany będzie bilet elektroniczny MZK. W przypadku karty niepersonalizowanej można jej używać wyłącznie w formie elektronicznej (aplikacji).
Tradycyjna wersja Karty nie jest konieczna do korzystania z ofert Partnerów. Wyrobienie plastikowej Karty jest bezpłatne. Odpłatne jest jedynie wyrobienie duplikatu Karty (np. w przypadku zgubienia lub zniszczenia).
Konieczność dodania zdjęcia w przypadku wnioskowania o kartę niepersonalizowaną wynika z faktu, iż służy ono identyfikacji użytkownika Karty przy korzystaniu z usług Partnerów Programu. Zdjęcie nie jest nadrukowywane na karcie plastikowej ale wyświetla się w aplikacji weryfikującej z której korzystają Partnerzy. Zapobiega to np. w sytuacji zgubienia Karty, korzystaniu z niej przez osoby nieuprawnione.
- Kartę Mieszkańca bez biletu MZK będzie można odebrać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Wejherowie przy ul. 12 Marca 195 w godzinach pracy Urzędu. Wybierając elektroniczną formę karty wszystkie formalności związane z jej wyrobieniem i aktywacją nie będą wymagały wizyty w Urzędzie.
- Kartę Mieszkańca z biletem MZK będzie można odebrać w Biurze Obsługi Klienta MZK przy ul. Tartacznej 2 lub za dodatkową opłatą otrzymać kartę przesyłką pocztową na podany we wniosku adres.
Wszystko zależy od tego czy w ramach Karty Mieszkańca będziesz korzystać z biletu elektronicznego MZK. Jeśli nie to wystarczy zawnioskować o Kartę Mieszkańca (właściwe pakiety zostaną dodane automatycznie). Jeśli tak, należy zawnioskować o personalizowaną (ze nadrukowanym zdjęciem) Kartę Mieszkańca + bilet elektroniczny MZK (pozostałe pakiety zostaną dodane automatycznie).
PIN nadawany jest automatycznie dla konta (nie dla Karty). W każdej chwili można go sprawdzić lub zmienić w zakładce Profil po zalogowaniu do systemu.
Potrzebujesz pomocy?
info@wejherowskakarta.pl+48 58 677 70 55
+48 58 677 70 00
pn: 7:30-17:00
wt - czw: 7.30-15.30
pt: 7.30-14.00